Siirry sisältöön

Kopiosto

Toimintonäppäimet

Sisällysluettelo

Kopiosto

Uusi verkkopalvelu tekee sähköisten kulttuurituotteiden ostamisesta entistäkin helpompaa

25.11.2010

Kulttuurin ja viihteen digitaalista kuluttamista edistetään uudella dwnld.fi-verkkopalvelulla. Sivustolla esitellään kulttuurin ja viihteen digitaalisen kaupan valikoimaa ja mahdollisuuksia.


Dwnld.fi-palvelu julkistettiin Helsingissä järjestetyssä sähköisen kaupan seminaarissa, jossa esiteltiin kulttuurituotteiden digitaalisen kaupan nykytilaa ja mahdollisuuksia. Tilaisuuden pääpuhujina toimivat ruotsalaisen elokuvapalvelun Voddlerin viestintäjohtaja Anders Sjöman ja Google Suomen maajohtaja Anni Ronkainen

”Suomi on kulttuurin verkkojakelulle lupaava maa, sillä suomalaiset ovat yleensä nopeita omaksumaan uudenlaisia palveluita. Uskon, että alalla tullaan näkemään reipasta kasvua. On tärkeää saada suomalaiset tietoisiksi palvelujen mahdollisuuksista ja siitä, miten helppoa niiden käyttö on”, Anders Sjöman sanoo.

Dwnld.fi listaa kattavasti Suomessa toimivat digitaaliset musiikki-, kirja-, elokuva-, tv- ja peli-palvelut ja kauppapaikat. Mukana on linkit palveluihin sekä käytännöllistä taustatietoa. 

Sivuston tavoitteena on tehdä kulttuurista ja viihteestä nauttimisesta mahdollisimman helppoa. Palvelua varten tehdyn taustatutkimuksen mukaan kulttuurituotteiden digitaalisen kaupan kasvun merkittävin este on tähän mennessä ollut juuri kuluttajien tietämättömyys palvelujen mahdollisuuksista.

Palvelun takana on laaja luovien alojen yhteenliittymä, johon kuuluu musiikki-, elokuva- ja peli-alan keskusjärjestöt, FiCom, YLE, MTV3, Sanoma Entertainment, Nokia sekä keskeiset tekijänoikeusjärjestöt.


www.dwnld.fi

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Share on Google+ More sharing options

Siirry alkuun